0512 - 571 030
 0512 - 571 030

Help, ik heb een klacht

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. Toch kan het voorkomen dat u het gevoel heeft dat dat u niet goed of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld. Wij vinden het belangrijk dat we proberen hier samen uit te komen. Neemt u daarom contact met ons op om het op te lossen.

Als u ergens ontevreden over bent, dan kunt u de volgende stappen nemen:
  1. Praat met uw tandarts om het op te lossen
    Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt of wat u dwars zit. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten dat u een probleem heeft. U kunt dan samen zoeken naar een oplossing.
     
  2. Gesprek met de interne klachtenfunctionaris van de praktijk
    Mocht u samen met uw tandarts niet tot een oplossing zijn gekomen, dan kunt u uw klacht schriftelijk bij ons melden. We zullen er dan alles aan doen om samen met u tot een goede oplossing te komen van uw probleem. U kunt uw klacht mailen naar klachtenfunctionaris@bouriciuslaan.nl . Natuurlijk kunt u uw klacht ook telefonisch kenbaar maken via ons algemene telefoonnummer 0512-571030.
     
  3. Vraag advies van het TIP 
    Zijn we er samen nog niet uitgekomen, of u wilt uw klacht met een externe onafhankelijke partij bespreken, dan kunt u telefonisch informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoonnummer 0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek. Het TIP is opgericht door de KNMT. De TIP-medewerker kan met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts (weer) in gesprek kunt gaan en geeft u hiervoor tips en handvatten.
     
  4. Dien een klacht in via de Klachtenregeling van de KNMT 
    Komt u er alsnog niet uit? Dan kunt u hieronder een klacht indienen bij de KNMT. De tandartsen in onze praktijk zijn aangesloten bij de Klachtenregeling van de KNMT. U kunt bij het oplossen van uw klacht verdere hulp krijgen van een KNMT-Klachtenfunctionaris.
Nadat u een klacht heeft ingediend bij de KNMT, neemt een klachtenfunctionaris van de KNMT contact met u en de tandarts op om te bemiddelen.
Als uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de KNMT-Klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.

Kosten
Aan de bemiddeling van de KNMT-Klachtenfunctionaris zijn voor u als patiënt geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling. Als u het TIP belt, betaalt u een vast bedrag van € 0,90 per gesprek.

Naar het KNMT-Klachtformulier
 

Vacatures

Wij zoeken nieuwe collega's. Ben of ken je een mondhygienist(e) of tandartsassistent(e) die op zoek is naar een (nieuwe) werkplek? Dan maken we graag kennis!
 

 
Klik op de afbeeldingen voor de PDF bestanden

Nieuws

SPOEDAFSPRAKEN

Graag informeren we u over de manier waarop we u helpen bij spoedeisende klachten, pijn of ongemakken.
Zoals altijd is ons doel u dezelfde dag te helpen bij spoed of klachten.

LEES VERDER
Patientenstop

Het grote aantal patiënten binnen onze praktijk leidt op dit moment helaas tot een erg lange wachttijd. Om de kwaliteit van onze zorg te waarborgen nemen wij vanaf 1 juli 2021 helaas geen nieuwe patiënten aan.
De patiëntenstop geldt  NIET voor verwijzingen betreffende orthodontie en tandprothetiek.