De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. Toch kan het voorkomen dat u het gevoel heeft dat dat u niet goed of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld. Wij vinden het belangrijk dat we proberen hier samen uit te komen. Neemt u daarom contact met ons op om het op te lossen.
Als u ergens ontevreden over bent, dan kunt u de volgende stappen nemen:
- Praat met uw tandarts om het op te lossen
Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt of wat u dwars zit. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten dat u een probleem heeft. U kunt dan samen zoeken naar een oplossing.
- Gesprek met de interne klachtenfunctionaris van de praktijk
Mocht u samen met uw tandarts niet tot een oplossing zijn gekomen, dan kunt u uw klacht schriftelijk bij ons melden. We zullen er dan alles aan doen om samen met u tot een goede oplossing te komen van uw probleem. U kunt uw klacht mailen naar klachtenfunctionaris@bouriciuslaan.nl . Natuurlijk kunt u uw klacht ook telefonisch kenbaar maken via ons algemene telefoonnummer 0512-571030.
- Vraag advies van het TIP
Zijn we er samen nog niet uitgekomen, of u wilt uw klacht met een externe onafhankelijke partij bespreken, dan kunt u telefonisch informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoonnummer 0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek. Het TIP is opgericht door de KNMT. De TIP-medewerker kan met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts (weer) in gesprek kunt gaan en geeft u hiervoor tips en handvatten.
- Dien een klacht in via de Klachtenregeling van de KNMT
Komt u er alsnog niet uit? Dan kunt u hieronder een klacht indienen bij de KNMT. De tandartsen in onze praktijk zijn aangesloten bij de Klachtenregeling van de KNMT. U kunt bij het oplossen van uw klacht verdere hulp krijgen van een KNMT-Klachtenfunctionaris.
Nadat u een klacht heeft ingediend bij de KNMT, neemt een klachtenfunctionaris van de KNMT contact met u en de tandarts op om te bemiddelen.
Als uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de KNMT-Klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.
Kosten
Aan de bemiddeling van de KNMT-Klachtenfunctionaris zijn voor u als patiënt geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling. Als u het TIP belt, betaalt u een vast bedrag van € 0,90 per gesprek.
Naar het KNMT-Klachtformulier